مفاهيم اوليه و كلي وب سايت

اين وبلاگ مرجع كامل و رسمي مقالات طراحي سايت در مشهد است

مفاهيم اوليه و كلي وب سايت

۹ بازديد

در دنياي امروز كه بعد از  طراحي سايت در مشهد  ظهر ارتباطات ناميده مي‌گردد، تارنما ها مهم‌ترين رسانه بعداز تلوزيون ميباشند كه با پيشرفت سريع شركت هاي ساخت سايت ، حتي وبسايت ها در سالهاي اخير براي اكثري از عموم دنيا تبديل به رسانه اوليه گرديده اند.
تارنما ها را ما خواهيم توانست تاكنون به سه نسل مجموعه بندي كنيم؛ ولي اين نسل ها با دقت تخت‌گاز پيشرفت دانش دراين باره مي‌تواند در آينده خيلي بيشتر گردد.
اين سه نسل را با هم مطالعه مي‌نماييم:
۱- نسل نخستين:
نسل اوليه تارنما ها وقتي بود كه صرفا يوزرها مي توانستند داده ها وبسايت ها را مشاهده نمايند و قابليت و امكان تغييرات و ساخت‌و‌ساز محتوا در آن‌ها‌را نداشتند، داده ها تنها به وسيله مديران سايت بر روي آن قرار مي گرفت. اصطلاحا اين تارنما ها يك طرفه بودند. امروزه هنوز اين نسل از تارنما ها با دقت به اينكه موج سوم و نسل هوشمند سايت ها در دنيا عرضه گرديده اند، در ميان كمپاني هايي با ساختار كهن اشاعه دارا‌هستند.
۲- نسل دوم:
نسل دوم تارنما ها از وقتي ساخت و ساز شد كه نياز به‌اين مورد كه در محتواي تارنما مي بايست يوزرها نقش داشته باشند، و تغييراتي ساخت و مطالبي را به تصويب برسانند؛ اين نسل از وبسايت ها را سايت هاي مشاركتي نيز ميگويند. چون در دستكاري و نگارش محتوا هم مديران و هم يوزرها دخالت دارا‌هستند. درين نسل فناوري هاي نيكي براي صفحه ها اينترنت سايتطراحي شد. از اين مثال فناوري آجاكس ( Ajax) كه فناوري براي بهبود در صدر وارد شدن ورقه و آپلود آن سواي لود تك تك شيت بود؛ اين نسل نسل رايج اكثرا وبسايت هايي كه ما با آن ها سركار داريم و از آن ها به كار گيري كرده ايم ميباشند.
۳- نسل سوم:
نسل سوم كه در سالهاي اخير مهندسين فناوري داده ها براي ساخت سايت خويش به سمت آن رفته اند، ساخت تارنما هاي هوشمند ميباشد كه بتوانند استفاده كننده خويش را بشناسند و با آن ها رابطه برقرار نمايد. وبسايت هاي تمجيد گرديده در‌اين نسل بايستي بتواند با اعتنا به صليقه و علايق استفاده كننده مطالب و محتوا را در دست آن‌ها قرار بدهد و مطابق صليقه كابر تغيير تحول نمايد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.