آرشیو شهریور ماه 1400

اين وبلاگ مرجع كامل و رسمي مقالات طراحي سايت در مشهد است

چرا سرعت لود شدن سايت پايين است؟

۱۳ بازديد

هر چه وسعت فولدر هاي  معدود باشد  طراحي سايت در مشهد سرعت بار گذاري آن ها بيشتر ميباشد. از اين رو مي بايست كل پوشه هاي وب سايت را فشرده سازي فرمائيد. در وردپرس پلاگين هاي كش نيز فشرده سازي پوشه را اجرا ميدهند اما يكي‌از شايسته ترين پلاگين كه منحصر اين عمل ميباشد Autoptimize ميباشد. با نصب اين پلاگين آحاد فولدر هاي تارنما را فشرده ميكنيد اما در شرايطي‌كه بعداز فشرده سازي پوسته وب سايت به هم سرازير شد مي بايست با طراح تارنما خويش پيگيري نمائيد تا پوسته وبسايت را با اين پلاگين هماهنگ نمايد.
عكس هاي تارنما را با صرفه نماييدهمان طور كه فولدر ها مي بايست معدود وسعت شوند عكس ها نيز مي بايست با صرفه شوند. عكس ها به طور ناپخته نياز به باصرفه شدن دارا هستند و ميتوانيد به طور آفلاين با ابزارهايي مانند فتوشاپ وسعت آن ها را معدود فرماييد. البته در وردپرس يكسري افزونه وجود داراست كه و به طور آنلاين عكس هاي خويش را با صرفه نمائيد. Wp smush, ewww image و imigify از دوست داستني ترين افزونه ها براي seo تارنما مي‌باشند.
از cdn به كارگيري نماييدCdn يا اين كه كانال توزيع محتوا گروه سرورهايي در نقاط گوناگون عالم ميباشد كه هر استفاده كننده بر طبق شرايط جغرافيايي از مجاورت ترين سرور، وب سايت را مشاهده نمايد. از داراي اسم و رسم ترين cdn بدون پول مي شود به cloudflare اشاره نمود. ولي كلود فلير، سروري درون جمهوري اسلامي ايران ندارد و بازديد كنندگان داخلي نيز از سرورهاي بيرون مرزو بوم تارنما را مشاهده مي نمايند. شما ميتوانيد از خدمت آروان كلود براي فعال‌سازي Cdn به كارگيري فرماييد كه به يوزرها باطن مملكت خدمت بدون‌پول مي‌دهد و هم در كشور‌ايران و بيرون از كشور ايران سرور دارااست.
هاست پرسرعت بخريديكي از ديگر از معيارها در ارتقا سرعت، به كار گيري از هاست مطمئن ميباشد. كوشش فرمائيد از جايي هاست بخريد كه سرورهاي آن از هاردهاي ssd يا اين كه nvme استعمال نمايد. از طرف ديگر هر چه سرور تارنما از نگاه جغرافيايي به بازديد كنندگان وبسايت مجاورت خيس باشد سرعت بارگذاري بهتري دارااست. پس در شرايطي‌كه بازديد كنندگان وبسايت شما از درون مرزوبوم ميباشند مسلما از سرورهاي داخلي به كار گيري نماييد.

مفاهيم اوليه و كلي وب سايت

۸ بازديد

در دنياي امروز كه بعد از  طراحي سايت در مشهد  ظهر ارتباطات ناميده مي‌گردد، تارنما ها مهم‌ترين رسانه بعداز تلوزيون ميباشند كه با پيشرفت سريع شركت هاي ساخت سايت ، حتي وبسايت ها در سالهاي اخير براي اكثري از عموم دنيا تبديل به رسانه اوليه گرديده اند.
تارنما ها را ما خواهيم توانست تاكنون به سه نسل مجموعه بندي كنيم؛ ولي اين نسل ها با دقت تخت‌گاز پيشرفت دانش دراين باره مي‌تواند در آينده خيلي بيشتر گردد.
اين سه نسل را با هم مطالعه مي‌نماييم:
۱- نسل نخستين:
نسل اوليه تارنما ها وقتي بود كه صرفا يوزرها مي توانستند داده ها وبسايت ها را مشاهده نمايند و قابليت و امكان تغييرات و ساخت‌و‌ساز محتوا در آن‌ها‌را نداشتند، داده ها تنها به وسيله مديران سايت بر روي آن قرار مي گرفت. اصطلاحا اين تارنما ها يك طرفه بودند. امروزه هنوز اين نسل از تارنما ها با دقت به اينكه موج سوم و نسل هوشمند سايت ها در دنيا عرضه گرديده اند، در ميان كمپاني هايي با ساختار كهن اشاعه دارا‌هستند.
۲- نسل دوم:
نسل دوم تارنما ها از وقتي ساخت و ساز شد كه نياز به‌اين مورد كه در محتواي تارنما مي بايست يوزرها نقش داشته باشند، و تغييراتي ساخت و مطالبي را به تصويب برسانند؛ اين نسل از وبسايت ها را سايت هاي مشاركتي نيز ميگويند. چون در دستكاري و نگارش محتوا هم مديران و هم يوزرها دخالت دارا‌هستند. درين نسل فناوري هاي نيكي براي صفحه ها اينترنت سايتطراحي شد. از اين مثال فناوري آجاكس ( Ajax) كه فناوري براي بهبود در صدر وارد شدن ورقه و آپلود آن سواي لود تك تك شيت بود؛ اين نسل نسل رايج اكثرا وبسايت هايي كه ما با آن ها سركار داريم و از آن ها به كار گيري كرده ايم ميباشند.
۳- نسل سوم:
نسل سوم كه در سالهاي اخير مهندسين فناوري داده ها براي ساخت سايت خويش به سمت آن رفته اند، ساخت تارنما هاي هوشمند ميباشد كه بتوانند استفاده كننده خويش را بشناسند و با آن ها رابطه برقرار نمايد. وبسايت هاي تمجيد گرديده در‌اين نسل بايستي بتواند با اعتنا به صليقه و علايق استفاده كننده مطالب و محتوا را در دست آن‌ها قرار بدهد و مطابق صليقه كابر تغيير تحول نمايد.

مشخصات يك سايت خوب

۶ بازديد

از مختصات يك وبسايت بسيار طراحي سايت در مشهد   حرفه اي اين مي باشد كه هنگامي كه وارد آن تارنما مي شويد، در كمتر از ۵ ثانيه متوجه گرديد كه آن سايت به طور ظريف پباده سازي شد‌ه‌است. به وبسايتي بهتر گفته مي گردد كه استفاده كننده به سادگي بتواند متوجه خواهد شد كه آن سايت چه سرويس ها و نيازهايي را ارائه مي دهد.
دعوا ديگري كه در وبسايت‌هاي حر‌فه اي خيلي روي آن تمركز ميگردد، دعوا هدايت يوزرها به هدف ها از پيش رقم خورده ميباشد. براي مثالً هنگامي شما وارد يك شيت از وبسايت ماهر مي شويد، يكي از دو گزينه خيلي پر رنگ‌خيس از ساير موضوعات است. زيرا آن مورد ها از سودآورترين موضوعات آن تارنما به شمار مي‌رود.
از ساير مفاد يك تارنما عالي و مطلوب، مي گردد به فهرست نقشه و گروه بندي آن وبسايت اشاره نمود. شما به سادگي در يك وب سايت ماهر مي توانيد مطلبي را كه به آن نياز داريد پيدا فرمائيد. كساني كه در پشت صحنه يك تارنما ماهر مي‌باشند، همگي تلاششان را مي‌نمايند به‌اين غرض بهتر برسند كه يك مسن مرد و يك طفل به راحتي بتوانند از تجهيزات آن وب سايت استعمال نمايند. تنها در‌اين حالت ميباشد كه ساختار يك سايت براي مخاطب خيلي مطلوب مي‌گردد.
آپ ديت رساني و مراقبت تارنما از لحاظ فنييك كدام از خصوصيات يك سايت بهتر و غالب محافظت‌هاي فني و بروزرساني ها مي باشد. هر سايتي با سپري شد فرصت به تغييراتي در ساختار تجهيزات و كد به طور فني نياز داراست و اشخاص در پشت صحنه يك تارنما بهتر و برنده كارايي مي‌نمايند يك سايت ساختار فني خيلي بهتر داشته باشد و اين ساختار طبق نهايي استانداردهاي در ميان‌المللي چيده گرديده باشد. همينطور امكاناتي كه در طي فرصت با اعتنا به نياز يوزرها حس مي‌گردد هم به ساختار يك سايت اضافه گردد. يك سايت بهتر تك تك سعيش را مي‌نمايد تا همگي نيازهاي احتمالي مخاطبين هدفش را پوشش دهد.مشتريان يك وبسايت مخاطبان و بازديدكنندگان آن وبسايت ميباشند. يكي مواقعي كه قبل از طراحي وب مي بايست خيلي ويژه به آن دقت خواهد شد، مخاطبان مقصود آن سايت ميباشد. يك تارنما عالي و غالب طبق پرسوناي استفاده كننده پباده سازي مي شود. همچنين نقشه ساخت و ساز محتوا هم طبق خصوصيت‌هاي شخصيتي مخاطبان و نيازهايشان پباده سازي مي‌گردد. روي هم رفته سايتي غالب ميباشد كه طبق يوزر يا اين كه مخاطب پباده سازي و اداره خواهد شد و برعكس وب سايت‌هاي ناموفق طبق ذوق و سليقه يك شخص يا اين كه مجموعه پباده سازي و اداره مي گردد.

تفاوت سايت استاتيك و دايناميك

۶ بازديد

كارهايي را كه مي‌قدرت   طراحي سايت در مشهد در يك تارنما استاتيك ايفا بخشيد نسبت به يك وبسايت دايناميك محدودتر ميباشد. در ساخت سايت استاتيك مي‌اقتدار به محتواي خويش متن، عكس، فيلم و پيوند اضافه كرد، البته به‌جز اين مفاد در يك تارنما استاتيك عمل خاص ديگري را نمي‌قدرت اعمال اعطا كرد.ارسال پست روي سيستم‌هاي رئيس محتوايي مثل وردپرس بسيار سهل وآسان ميباشد و شما ميتوانيد از جاي جاي و با هر چيزي حتي گوشي اين فعاليت را اجرا دهيد. ولي در وبسايت‌هاي استاتيك چنين وجود ندارد؛ پست‌ها بايستي داخل ويرايشگر‌هاي متن درج شده و با لهجه‌هايي مثل MARKDOWN يا اين كه TEXTILE فرمت شوند. براي تكثير پست‌ها مي بايست تارنما را مجدد ساخت‌و‌ساز نماييد و پوشه‌ها را روي سرور قرار دهيد. مقداري مشقت بار ميباشد كه كليه اين عمل‌ها را بخواهيد با تلفن همراه ايفا دهيد كه‌اين موضوع يك كدام از معايب تارنما استاتيك ميباشد.طراحي وب سايت استاتيك قادر است از حيث فرصت و هزينه به‌صرفه خيس باشد، به اين دليل‌كه به حفظ و استعمال از منابع سرور نادر‌تري نياز دارااست. وب سايت‌هاي استاتيك قابل اعتمادند و مي توانند ترافيك زياد را به خير و خوبي رئيس نمايند. ولي به هرحال اين وب سايت‌ها مطلوب استعمال براي هر كاري نيستند. در برخي مورد ها بسيار كاربردي و در برخي مورد ها غيركاربردي ميباشند. بدين ترتيب براي استعمال از يك وب سايت استاتيك، در آغاز بايستي ادراك كرد كه‌اين نوع وبسايت‌ها چه‌طور فعاليت مي‌نمايند و چه بضاعت‌هايي را دارا‌هستند تا بتوانيم خوب تعيين كنيم و به نياز‌ها و مراد‌هايي كه از يك تارنما داريم به نيكي جواب دهيم.وبسايت هاي ايستا يا اين كه استاتيك (static) جز نسل نخستين وبسايت هاي پباده سازي گرديده مي‌باشند و به تارنما هايي گفته مي گردند كه به طور مداوم، محتواي آنها تغيير‌و تحول نمي نمايد و دارنده محتواي اثبات ميباشند. اين نوع وب سايت ها معمولا با غرض آگهي پباده سازي ميگردند. مانند تارنما هاي شركتي يا اين كه تارنما هاي فردي. دستكاري و بروزرساني وبسايت هاي استاتيك نياز به علم نرم‌افزار نويسي داراست. تعرفه ساخت سايت استاتيك ارزان خيس از طراحي وب سايت دايناميك ميباشد ولي با دقت به نياز علم اپليكيشن نويسي براي به روزرساني و دستكاري محتوا، هزينه بازنويسي و به روزرساني آن بالاست.
مزاياي ساخت سايت استاتيكهزينه ذيل پياده سازي و پباده سازي نخستين تارنماامنيت فراتر از وب سايت هاي دايناميك به جهت پباده سازي با لهجه هايي همانند HTML، JQuery، CSS و...وسعت زير محتواي وب سايتسرعت بار گذاري بالامطلوب براي موسسات كوچك با تغييرات معدود

تفاوت طراحي سايت وردپرس و برنامه نويسي اختصاصي

۵ بازديد

آيا در ادامه طراحي وب  طراحي سايت در مشهد   براي كسب و كارتان هستيد؟ پس مي بايست برايش برنامه ريزي كنيد. يكي از مهم‌ترين تصميمات دراين باره، گزينش در ميان طراحي وب با وردپرس يا كدنويسي مي‌باشد.
براي ساخت سايت جدا از هم با كمك كدنويسي به استخدام بسط دهنده تارنما نياز داريد. بسط دهنده از HTML در كنار زبان‌هاي متفاوت از جمله CSS و جاوا اسكريپت براي تهيه صفحه ها وب به كار گيري مي‌كند. اگرچه اين شغل به هزينه و فرصت بالاتري نياز دارد ولي به سايتي با ظاهر و سعي مدنظرتان خواهيد رسيد.
در صورتي قصد استخدام توسعه و گسترش دهنده را نداريد، مي توانيد از پلتفرم‌هاي تكثير، وب سايت سازي و سيستم‌هاي مديريت محتوا (CMS) مو جود در بازار به كارگيري فرمائيد.
سيستم هاي مديريت محتوا مثل وردپرس يكي‌از پرطرفداراترين نحوه‌هاي طراحي سايت محسوب مي گردند. به راحتي طراحي مدنظرتان را جاري ساختن نموده يا پوشه‌هاي تعدادي رسانه‌اي را به پست‌هاي خودتان اضافه ميكنيد، محتوا را با امداد تگ‌ها و طبقه بندي‌ها، سازمان‌ دهي مي كنيد، تعدادي مخاطب را مديريت نموده، كد زيربنايي را بازنويسي كرده و كارهاي بسيار زياد ديگري جاري ساختن مي‌دهيد. براي اين كه به راه حل مناسب براي كسب و كارتان برسيد، به ويژگي‌هاي متفاوت ساخت وب سايت با وردپرس يا كدنويسي اشاره ميكنيم. در‌پي تفاوت‌هاي مهم را مطرح خواهيم كرد:
آيا وردپرس از HTML منفعت مي‌برد؟سرعتسهولت در استعمالبهابهينه سازيوب لاگ نويسيوردپرس در حكم سيستم مدير محتواي انعطاف پذير، به تعدادي مخاطب اذن مي دهد تا فارغ از كدنويسي به تشكيل داد و راه‌اندازي وبسايت بپردازند. با اين كه تارنما وردپرس شل‌خيس از وبسايت HTML يا اين كه كدنويسي گرديده، سفارشي مي‌گردد اما مراقبت آن دشوارتر خواهد بود. شما با كدنويسي وب سايت، ديگر نگران سازش افزونه يا اين كه محافظت وب سايت نخواهيد بود. درين وضعيت براي جاري ساختن هرگونه تغييري به توسعه و گسترش دهنده وبسايت نياز خواهيد داشت و در اختيار گرفتن اندكي روي تارنما داريد.

۱۰ وب سايت برتر دنيا كدامند

۱۲ بازديد

وبسايت خبري عجم دارنده   طراحي سايت در مشهد  يك نرم افزار در ورژن هاي اندرويدي ميباشد و به يوزرها خويش عهد داده ورژن آيفون خويش را به زودي منتشر نمايد. وب سايت هاي خبري اهل ايران تارنما هاي خبري اهل ايران بيشتر مشتريان از جمهوري اسلامي ايران ، آمريكا ايالات متحده ، آلمان ، انگليس و كانادا ميباشند. وب سايت هاي پربيننده: گوگل ، خبرها تسنيم ، مهر نيوز ، ايسنا و ورزش سه. آناليز بي قيمت از محتواي وبسايت: 41.50٪. تعداد ميانگين ​​بازديد در صفحه هاي تارنما: 3.89. بازديد ميانگين ​​براي هر نفر از وبسايت: 8:53. كليد كلمه و واژه هاي اساسي وبسايت: عجم ، خبرگزاري عجم ، farsnews ، پروسه كاهش دماي هوا در حومه ، خاك هاي قابل انعطاف انتشارات ملك اعظم. خصوصيت هاي تارنما ماشين كرايه اي عجم طبقه بندي اجتماعي. طبقه بندي اقتصادي و سياسي. مقوله در بين المللي. مقوله هاي علمي و دانشگاهي. مجموعه هاي فرهنگ وتمدن و هنر. تيم ورزشي. گروه بندي عكس ، فيلم و صدا. گروه هاي گرافيكي و برنامه كودك. عجم + گروه. قسمت خبر ها اساسي. قسمت مفاد دلخواه ، خواننده‌گان ، بينندگان. شايسته ترين وبسايت هاي خبري سرزمين شايسته ترين وبسايت هاي خبري مرزو بوم خبرگزاري دانشجو ها جمهوري اسلامي ايران (ايسنا) صرفا خبرگزاري دانشجويي و او‌لين خبرگزاري غيردولتي در مملكت از فرصت انقلاب اسلامي ميباشد. تارنما خبري ايسنا يك كدام از مهم ترين سايتهاي خبري در كشور ايران ميباشد كه از 4 نوامبر 1999 عمل خويش را استارت كرده و مطالب خويش را به زبانهاي فارسي ، عربي ، فرانسه و انگليسي منتشر مي نمايد. تصميم گيرنده مهم اين خبرگزاري مديريت جهاد دانشگاهي ميباشد. قسمت ورزشي اين وبسايت به صورت غيروابسته عمل مي نمايد. سياست هاي ايسنا را مي قدرت در پايين دو شعار “در صورتي كشور‌ايران تن اينجانب وجود ندارد ، بگذار تن اينجانب باشد” و “راه و روش تكان آرام و استوار ميباشد” مي اقتدار ديد كه سبب ساز ارتقاء سطح متكي بودن مخاطبانش ميشود. وبسايت خبري ايسنا دارنده نرم‌افزار هايي در ورژن هاي اندرويد و آيفون ميباشد.شايسته ترين تارنما هاي خبري مرزوبوم شايسته ترين تارنما هاي خبري مرزو بوم بيشتر مشتريان از جمهوري اسلامي ايران ، آمريكا ايالات متحده ، انگليس و فرانسه ميباشند. وب سايت هاي پر طرفدار: گوگل ، عجم نيوز ، مهر نيوز ، ايرنا و خبرها تسنيم. تحليل بي قيمت از محتواي تارنما: 50.20٪. تعداد ميانگين ​​بازديد در صفحه ها تارنما: 3.43. معدل بازديد به ازاي هر نفر از تارنما: 6:58. كليد كلمه هاي اصلي تارنما: ايسنا ، نام نويسي كارت سوخت ، سوپرماركت آنلاين آكالا ، ارزش طلا و جواهرات ، تشييع‌جنازه ايسنا كرمانشاه. خصوصيات تارنما خبرگزاري ايسنا طبقه بندي اقتصادي (طلا و جواهرات و واحد پول). مقوله هاي علمي و دانشگاهي. مقوله هاي فرهنگي و هنري. طبقه بندي اجتماعي. مقوله ميان المللي. گروه ورزشي (امتيازات زنده). مجموعه هاي استان ها. گروه بندي عكس ، فيلم و گرافيك. گروه ISNA +. منزلت بازار قسمت تعيين ويرايشگر. خبرها مذاكره و مورد ها دلخواه. وبسايت هاي خبري برتر كشور‌ايران وبسايت هاي خبري برتر كشور‌ايران خبرگزاري تسنيم يك تارنما خبري (منبع دانايي) وابسته به م Instituteسسه تسنيم براي ساخت و ساز آينده فرهنگي ميباشد.

راهنماي جامع طراحي سايت و شرح

۶ بازديد

سري بودن داده ها خريدار: حفاظت از  طراحي سايت در مشهد  حريم سري يوزرها اهميت متعددي در دنياي امروزه اينترنت دارااست. سعي نمائيد به وي اعتقاد و باور بدهيد از اين داده ها به كارگيري نابجا نخواهيد نمود. هنگام خريد الكترونيكي، ضروري مي باشد كه داده ها مرتبط با خريدار به عنوان مثال آدرس پستي، شماره تلفن، آدرس پست الكترونيكي و داده ها مالي مشتري نگهداري شود. بطور كلي، هراس از لو رفتن اين داده ها، يك كدام از كارداران مانع پرورش فروش الكترونيكي است.

. حمايت‌ها و حفظ‌هاي فني: مدام عملكرد فرمائيد خويش را در كنار كاربر خويش مشاهده كنيد . در هم اكنون حاضر، خريداران الكترونيكي از سرويس ها حمايتي فني كمتري برخوردار مي‌باشند و در‌اين قسمت، تارنما هايي كه تجربه، قدرت و نيروي كار خويش را نيكو به معرض اكران بگذارند و در عين حال، سياست‌هاي سرويس ها فني خويش را به آدرس مشتريان ارسال كردن نمايند، توفيق بيشتري خواهند داشت.

 

۱۱٫ سازش با تلفن همراه و تبلت: در پباده سازي وب سايت مد سفارش داشته باشيد كه تلفن همراه هاي هوشمند و تبلت ها سهم متعددي را در ترافيك اينترنت ها دارا هستند و از آنجايي كه هزينه تلفن همراه هاي تلفن همراه هميشه ارزانتر مي شود تعداد افرادي كه از اين دستگاه ها به كارگيري مي نمايند در حال زياد شدن است. در درحال حاضر حاضر ۷۰% امور پياله يك ساعت از منش تارنما هايي كه براي تلفن همراه پباده سازي گرديده اند اجرا مي شود.

 

۱۲. ساختار نقشه تارنما و تيم بندي منطقي و داراي انسجام: نقشه سايت يا اين كه sitemap به شما اذن ميدهد تا يك فولدر متني في مابين بقيه فولدر‌هاي ديگر در اكانت خويش تصحيح كردن فرماييد تا موتور هاي كاوش از تمامي صفحه هاي جان دار در وبسايت شما آگاه شوند.

 

پيشنهاد اين كه نقطه پايان بخشهاي تارنما ميبايست طبقه بندي گرديده و به صورت زير شاخه اي تهيه خواهد شد. معلوم بودن سياست كلي سايت و هم مقصود گذاري صحيح براي آن لازمه تدوين يك نقشه وب سايت منطقي است.