برنامه‌نويسي دقيقا چيست و به چه كسي برنامه‌نويس مي‌گويند؟

اين وبلاگ مرجع كامل و رسمي مقالات طراحي سايت در مشهد است

برنامه‌نويسي دقيقا چيست و به چه كسي برنامه‌نويس مي‌گويند؟

۱۴ بازديد

برنامه‌نويسي دقيقا چيست و به چه كسي برنامه‌نويس مي‌گويند؟


زبان آرم‌گذاري CSS در    طراحي سايت در مشهد حقيقت زباني براي تعريف‌و‌تمجيد طرز‌ي نمايش صفحه هاي وب‌وب سايت هست. در‌صورتي‌كه يك وب‌سايت را مانند يك ساختمان در نظر بگيريم HTML اسكلت‌بندي و ساختار كلي وبسايت محسوب شده و CSS نماي ساختمان، رنگ‌ها، كاغذ ديواري‌ها و آحاد بخش‌هاي مربوط به دكورا سيون و زيباسازي ساختمان را شامل ميگردد. زبان‌هايي مانند ASP و PHP را نيز مي‌قدرت مانند قفل‌ها، گاو صندوق‌ها، سيستم اطفاء حريق و همگي امور مربوط به هوشمند سازي ساختمان تشبيه كرد.
آشنايي با CSS و كاربردهاي آنپياده‌سازي بسياري از افكت‌ها و جذابيت‌هاي يك وبسايت يا پورتال ذيل وب مي‌تواند بهترين و ديدني‌ترين قسمت عمل با CSS باشد، البته در اين حين گويش جاوا اسكريپت نيز به كمك CSS آمده و پوياسازي صفحات را برعهده مي‌گيرد، چنانچه كه عشق‌منديد بيشتر دراين باره بدانيد، مي توانيد اين مقاله در زمينه ي جاوا اسكريپت را مطالعه نماييد، مي‌توان اظهار كرد كه ماهيت اساسي زبان CSS ساخت و ساز تغييرات به ظاهر تارنما هست، به عنوان مثال ظاهر يك منوي آكاردئوني، رنگ‌ها و افكت‌هاي نمايش داده‌شده در بخش‌هاي متفاوت يك تارنما.
دليل نام‌گذاري CSS چه چيزي است؟برهان نامگذاري اين گويش به CSS يا Cascading Style Sheets به معناي صفحات استايل آبشاري، طريق اجراي كد‌هاي اين گويش مي‌باشد. طراحان وب در نوشتن كدهاي CSS، كدها را از آحاد به جز پيش مي برند چرا كه ماهيت اين زبان Overwrite يا ويرايش كدهاي خطوط پايين‌تر روي كدها در خطوط بالاتر به صورت Cascade يا همان آبشاري است. همچنين در كنار روش انجام، اجرا به طور همزمان همان كد روي بخش‌هاي متعدد شيت نيز به صورت يكجا واقعه ميفتد.
مضمون‌ آبشاري بودن اين گويش زماني بيشتر ديده ميشود كه به يك المان در صفحه يك سري بار استايل‌دهي شده باشد. در‌اين حالت‌ نهايي كدي كه به آن المان اشاره كند به صورت آبشاري روي همگي كد‌هاي مربوط به آن Overwrite شده و ايفا خواهد شد. به عبارت بي آلايش مي توانيم عبارت Cascading Style Sheets را استايل‌دهي صفحه هاي وب به صورت آبشاري نيز مضمون‌ كنيم.
تاريخچه‌ي CSS و شكل‌گيري اين گويشدر نخستينِ ظهور وب، ظاهر وب‌تارنما‌ها بسيار ساده بود، يك سايت مشتمل بر متن بي آلايش و بدون هيچ نوع آراستگي و ظاهري دلنشين بود. عناوين و تيترها به صورت والا و Bold نمايش داده‌ مي‌شدند و پيوندها به رنگ آبي و داراي زيرخط بودند. كل ظاهر وب‌سايت‌ها در همين ويژگي‌هاي تكراري و خسته كننده خلاصه مي شد. اما با ظهور CSS در ۱۰ اكتبر ۱۹۹۴ دنياي وب رنگ ديگري به خود گرفت و هر روز به گستردگي انتخاب در آن افزوده شد.
CSS فعاليت خود را با اولين ورژن خود با عنوان CSS-1 شروع كرد كه آيتم تاييد كنسرسيوم جهاني وب يعني W3C نيز بود. پس از آن نسخه‌هاي بسط و بهبود يافته‌ ديگري مانند CSS-2 و CSS-2.1 ارائه شدند كه به دليل نواقص و منقضي شدن قسمت‌هايي از آن هيچ كدام از اين ورژن‌ها ديگر گزينه استفاده قرار نمي‌گيرند.
گويش CSS چه مي‌باشد؟در حال حاضر با وجود ارائه شدن نسخه ۴ اين لهجه، نسخه ۳ پرطرفدار‌ترين است؛ ولي برهان اين محبوبيت برتري اين نسخه از CSS-4 نيست به اين دليل‌كه اين نسخه با ارائه ويژگي‌هاي بزرگي نظير Flex انقلابي والا در طراحي وب ساخت‌و‌ساز كرده است و صرفا ساپورت مرورگرها طراحان را وادار به به كارگيري از ورژن CSS-3 مي‌كند تا مرورگرها در به روزرساني‌هاي خود پشتيباني از آخرين نسخه را نيز به مرور به كاربردهاي خود بيفزايند.
كاربردهاي فوق العاده CSS و استدلال محبوبيت آنتنوع و امكانات فوق‌العاده در كنار انعطاف‌پذيري بي ‌نهايت دلچسب CSS، اين زبان را جزئي جدايي ناپذير از وب‌سايت‌ها ساخته مي‌باشد، همچنين آپ ديت رساني‌ها و ويژگي‌هاي جالب روز افزون اين لهجه طراحان را شيدا خود كرده، قابليت و امكان افزودن افكت‌هاي فوق‌العاده جالب در ورژن ۳ اين لهجه (CSS-3) بدون افزودن صدها خط كد جاوا اسكريپت روياي طراحان را براي ساخت صفحاتي قشنگ و سبك را به حقيقت پيوند داده است.
امكانات جذابي چون برنامه خردسالان، گراديانت، تعدادي دور نما به طور همزمان، قرارگيري بخش‌هاي گوناگون در كنار هم، واكنشگرا بودن صفحات در رزولوشن‌هاي متفاوت و انعطاف پذيري در فلكس‌ها (Flex) چيزي مي‌باشد كه تمامي نيازهاي يك طراح فوق فن‌اي را نيز برآورده مي‌كند. محبوبيت اين لهجه تا جايي پيش رفته مي‌باشد كه بسياري از اپ‌نويسان اقدام به نوشتن پلاگين‌ها و كدهاي فراهم توسط اين گويش كرده‌اند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.